2009年6月1日 星期一

文理分家

(當年)升上中四,學生就要選擇自己讀文科或是讀理科。
其實我唔喜歡咁樣分法,我成日有個疑問點解唔比我自己擇呢?中學時代我選了理科班,唔係因為我愛好Phy, Chem,bio,而係因為我十分討厭讀死背爛背既西史。我當時就在想,為啥我唔可以選phy,acc,econ,中史,chem。其實唔係唔可行,而係通常學校怕麻煩,一刀切,省了行政上的麻煩。讀七年中學其實都幾無謂(後話)。
讀大學時候就發現一個(滿有趣的)現象,文科出身既學生讀數學科就發出慘叫,理科出身既就寫paper寫到嘔白泡。注:我讀商科的。
文科訓練表達,語文;理科訓練思維、推理,為啥兩者不能並存呢?
到近排炒得熱洪洪的六四議題,我深感到自己對歷史的無知,然後就去買本信報財經月刊睇(找唔到Ther Prisoner of the State既中文版)。假如學校一半的人讀文一半人讀理,社會上就少了一半學生認識歷史,什至於中國歷史。
「滅人之國,必先去其史;隳人之枋,敗人綱紀,必先去其史;絕人之材,湮塞人之教,必先去其史;夷人之祖,必先去其史。」
愛國教育應該由學習歷史著手,連國家過去發生乜事都唔知,如何談得上愛國。(唔係係新聞時段播歌就等於愛國教育)

沒有留言:

張貼留言